Nouvelles

Soyez au courant de ce qui se passe aux employeurs. Laissez-nous savoir si vous avez des nouvelles.

CRAFTZING AND ANTS CONNECT JOIN FORCES

Ants Connect joins the Craftzing Group. After years of intensive cooperation, the two companies are now joining forces in view of the increasing strategic challenges facing clients.

Thomas More

Thomas More opent Experience Hub

De Experience Hub van Thomas More-hogeschool is een ruimte voor onderzoek en experiment rond innovatieve digitale toepassingen als virtual en augmented reality. Bedrijven en organisaties kunnen in de Hub ontdekken en testen hoe zij VR, AR of andere digitale belevingen kunnen toepassen binnen hun sector. Op woensdag 17 november opent Alexander Vandersmissen, burgemeester van Mechelen, officieel de deuren van de Hub. Op de feestelijke opening kunnen bedrijven kennismaken met de top van de Vlaamse XR-wereld en meer dan 25 toepassingen binnen verschillende sectoren uitproberen.

The North Face

Product and marketing at The North Face

Michael is the Vice President, Product and Marketing at The North Face. We recently sat down with him to talk about the work he and his team do at The North Face.

Van freelance copywriter naar een eigen contentbureau

We spoelen terug naar eind 2017. Het was in die periode dat Sam De Cock besliste om de sprong te wagen. De sprong van freelance copywriter naar de start van zijn eigen contentbureau.

De rol van social media in content marketing

In deze aflevering praat ik met Chris Demeyere. Hij leidt samen met Joke De Nul het socialmedia-agentschap Punchline. Chris laat zijn licht schijnen over de rol van social media binnen content marketing.

Mono releases new Figma community resource: Flemish Government library

Mono has been working for the Flemish Government for a while. These components are meant to design web applications with the Flemish Government style. Please that this is an unoffical kit. For the official version, please refer to WebUniversum.

SEO door de bril van de content marketeer en copywriter

Quality content komt niet vanzelf bovendrijven op Google. Hoe ga je daar als content marketeer of copywriter mee om? Punt aan de lijn praat erover met Frederik Vermeire, zaakvoerder van het SEO-agency WiSEO.

Een podcast over copywriting en content marketing

Of je nu content creator, marketeer of manager bent. Punt aan de lijn is er om jou te informeren en te inspireren. Elke drie weken schuif ik aan tafel met een straffe man of madam uit ons vakgebied. Om het te hebben over een van de vele domeinen binnen copywriting en content marketing.

Unpaid

Onbetaalde facturen als freelancer? Zo krijg je je onbetaalde facturen op de rekening

Voor de meeste freelancers zijn dit pittige tijden. De weinige zekerheden die er waren, komen op losse schroeven te staan. Misschien krijgen je klanten het moeilijk om jouw facturen te betalen? Dan kan je wat flexibeler zijn, maar vergeet niet: ook jij als freelancer hebt recht op je verdiende geld.

Creativeskills wenst haar trouwe klanten Craftzing, Nificent en Pointbreak veel succes met hun recente fusie!

Lancering Belgische Craftzing Group als antwoord op digitale versnelling

Kipling

Product and Design at Kipling

Denielle is the Global Vice President, Product and Design at Kipling. We recently sat down with her to talk about the work she and her team do at Kipling, both in Antwerp and in New York.

Beurs afgelast? 4 alternatieven voor lead generatie

Je-weet-wel-wat zet heel wat beurzen op de helling. Een domper voor jouw bedrijf. Want die beurzen waren waarschijnlijk goed voor een aanzienlijk percentage van je leads. Wat nu gedaan? Niet panikeren: er zijn verschillende alternatieven om met (een deel van) je beursbudget aan de slag te gaan. En we zijn er ook zeker van dat die voor sommige bedrijven beter zullen renderen?

Flow Pilots

4 Tips to create a good workflow at home

Now that the Covid-19 situation has forced most people (or the lucky ones who are still operational) to work remotely, we at Flowpilots thought it would be interesting to share our golden tips for both employers and employees to enhance a good workflow!

Shtick

Bump en Shtick maken ruimte voor de buitenklas.

Sinds enkele dagen/weken zijn de scholen weer open, maar alles corona-proof maken in de klas is niet zo eenvoudig. Leerkrachten hebben al genoeg aan hun hoofd. Onze fantastische basisscholen doen hun uiterste best om onze kinderen terug veilig les te mogen geven en dat is geen gemakkelijke opgave.

Ambassify

JBC puts their employees first and foremost

As one of the largest clothing retailers in Belgium, JBC have built a stellar reputation based on high quality clothing and excellent customer service. Like the worlds top brands, they realise that creating an excellent environment for employees is key to business success, and with that in mind, JBC have chosen Ambassify to power their Employee Engagement strategy.

com&co

Wat maakt com&co nu precies com&co? We vroegen het aan collega' s Jelle en Louise.

Meesterlijk content creëren, daar heb je meer dan alleen talent voor nodig. Je moet ook uit het juiste hout gesneden zijn. Contentcreator Jelle en accountmanager Louise zetten een boompje op over starten en werken bij 't beste content agency van het land.

Code d'Or

Interview Webdesigner Bas

Van stagiair tot rasechte designer. Drie jaar geleden kwam Bas toe als stagiair en vond de weg niet meer terug naar huis. Dat webdesign veel meer is dan een beetje digitaal knip- en plakwerk werd voor ons duidelijk. Samen met een kopje koffie gaan we te hoor bij Bas die je meer vertelt over zijn vak en zijn rol binnen Code d'Or.

Wieni

33 tips voor een nog betere zekergezond.be

Of waarom de Vlaamse regering beter nog meer had uitgegeven dan ? 550.000 EUR: dat de overheid dergelijk budget besteedt aan een "gezonde recepten"-site, (inclusief research, content & campagne) vind ik enigszins nog te verantwoorden. Wat wel serieuze vraagtekens oproept, is dat de website ondermaats scoort op vlak van accessibility: de content is niet fatsoenlijk toegankelijk. Niet door gewone gebruikers, niet door blinden en slechtzienden, niet door Google en andere zoekrobots en niet door social mediaplatformen. Daarvan bloedt ons hart als gepassioneerde interface designers en webdevelopers met een warm hart voor een open en toegankelijk internet. Zeker van de overheid mogen we meer verwachten.

Eastpak

Design, Development and Merchandising at Eastpak

Domitille is the Director of Design, Development and Merchandising at Eastpak. We recently sat down with her to discuss her 18-year-long career at Eastpak, which has its Head Office in Antwerp, Belgium. Eastpak is part of VF Corporation, a global leader in branded lifestyle apparel, footwear, and accessories, with global iconic brands, such as The North Face, Vans, Timberland, and more.

Group Van Damme

De waarde van merken

Heeft branding zin? Een brand (een merk) komt van het Germaanse woord ‘brand‘, ofte het brandmerken van het vee om duidelijk te maken dat een rund tot de veestapel van een bepaalde eigenaar behoorde. Dat is letterlijk wat een merk doet: duidelijk maken dat dit product tot deze soort (massa met eigenschappen) behoort. Met bepaalde eigenschappen die in je geest gebrand worden. En indien de marketeer zijn werk naar voldoening doet, niet enkel in de geest maar ook in het hart. Zodat de klant weet: ‘dit mag ik van jou verwachten‘.

Marbles

Is video nu echt zo graaf?

Video is al lang geen ‘nieuwigheid‘ meer binnen marketing, maar de rol van het medium is wél stevig uitgebreid in de afgelopen jaren. Wanneer je even rondsnuffelt op den internet kan je er tenslotte niet meer omheen: video is overal aanwezig, op elk platform én kanaal. Dus, ja. Video is graaf. En weet ge wat het beste nieuws is? Onderzoek toonde aan dat jouw video?s zelfs niet per s� helemaal afgelikt moeten zijn. Sterker nog: hoe eenvoudiger en rauwer de video - hoe authentieker deze wordt bevonden door het doelpubliek. Een beetje kort door den bocht - knappe video‘s hebben ook hun meerwaarde, anders doen we maar moeite voor niks - maar toch. Video kan je dus perfect vergelijken met pizza. Zelfs als ie niet fantastisch is, zijn we er toch altijd blij mee.

Code d'Or

Hoe word je een top developer bij Code d'Or?

In onze zoektocht naar nieuwe collega“s voor het back-end team, gingen we te rade bij twee van onze interactive developers, Sander en Cedric. Beide zijn recent en minder recent binnengerijfd bij Code d“Or. Cedric fietste toevallig voorbij en Sander is via via getipt. Van stagiair tot vaste werknemer en van kennis tot collega, tijd voor een korte trip down memory lane.

Probeer eens klant te worden bij uw eigen bedrijf

Als marketeers doen we er alles aan om meer bezoekers naar onze website te leiden en om van prospects klanten te maken. Net in die laatste stap loopt het vaak mis. Afgelopen maand probeerde ik een elektriciteitsofferte op te vragen. Stroomleveranciers kennen we zelf als zeer commerciele bedrijven die herhaardelijk, vaak tegen onze wil in, contact opnemen. Als u echter zelf met hen contact wilt opnemen, verloopt dat zeer moeizaam. Ik contacteerde eerst mijn bestaande leverancier met de vraag voor een nieuwe offerte omwille van mijn sterk gestegen verbruik en afgelopen contract. Pas na een telefoongesprek van tien minuten bleek dat ik bij “iemand anders moest zijn“ omdat ons verbruik in een hogere klasse valt. Zij kon me dus niet helpen. Wanneer ze me dan vervolgens wou doorverbinden, verbrak de verbinding. Game over.

Humix

Humix oprichtster Lonneke Spinhof zet de gebruiker centraal

Ik heb Humix in 2011 opgericht met als doel bedrijven te helpen bij het optimaliseren van hun websites en software applicaties door een betere gebruikerservaring te bieden. Hiervoor wilde ik niet enkel werken met de klassieke UX methodes zoals gebruikerstesten en focus groepen, maar ook met alle mogelijke user data zoals webanalytics data. Om zoveel mogelijk inzichten te verzamelen en in te zetten ter verbetering. Ik ben alleen begonnen, na 6 maanden is Mieke Van Gils als UX researcher het team komen versterken. In 2013 hebben Jente De Ridder en Pieter Vanderoost het team verrijkt als webanalisten om de webanalytics-kennis uit te bouwen. Momenteel zijn we met 15 mensen, UX-ers, CRO-ers en Webanalisten. Het komende jaar willen we verder groeien en zijn we actief opzoek naar mensen die ons verhaal verder mee willen schrijven.

November Five

How a UI process can help you get the right client feedback, at the right time

Design is a subjective, creative discipline, and feedback is often unpredictable. These are facts of life for any designer. To improve our workflow, we wanted to find a better way to define the best design for each project — making room for both creativity and feedback. With our exploration process, we’ve found a solid middle ground. At November Five, we have a heart for organisation and always strive to improve our methodology for a better and more effective way-of-working. When it comes to design, we need to find a balance between the freedom to explore our ideas, and capturing the right client feedback, without impacting our deadlines and planning.

die Keure

Die Keure lanceert inspirerend magazine over drukwerk

Met trots lanceert die Keure het eerste nummer van haar gloednieuwe magazine 'Masters of'. Dit inspirerende magazine over drukwerk verschijnt twee keer per jaar en toont wat speelt in onze drukkerij en in de grafische wereld. We laten klanten aan het woord, delen onze expertise over drukwerk en inspireren u met de prachtige uitgaves die hier gedrukt werden.

Bothrs

The Interface Of The Future Is No Interface At All

Interacting with computers and devices is becoming more and more transparent. Like, literally. In recent years, there’s been quite the paradigm shift regarding the way we interact with computers and devices. Rather than humans having to learn how to operate devices, devices themselves are now adopting human behavior. I still remember the olden days, back when MS-DOS was still a thing and required some elaborate manoeuvring if you wanted to get something done. In my case, it was usually just to format the hard drive after having bricked the whole system again by downloading some shady files, thinking they were innocent video game demos. I was just a little whippersnapper back then, we all need to learn somehow. The point is, if you didn’t know the right commands, you weren’t going anywhere fast.

Poppr

Making 3D models using pictures with Photogrammetry

Photogrammetry is creating 3D models of real life objects, people, structures or environments, using (a lot of) photographs. But how does photogrammetry work? The first part of the term, “photo”, comes from the Greek word ph?tos meaning “light”. “Gram” comes from grámma meaning “drawing” & “metry” originates from the word métron meaning “measurement”. Combining these words gives you the simplified definition of the concept, namely: Measuring/simulating objects using photography.

Accenture Song

Kunstmaan built a weather interface for Google Assistant

Kunstmaan | Accenture Interactive has built a new weather interface for The Royal Meteorological Institute (RMI) following the launch of Google Assistant in Belgium. Google Assistant allows people to get answers and complete over a million actions using just their voice. Now RMI weather updates are also accessible, for the first time, by voice command localized in Dutch and French for Belgians.

Dallas Antwerp

23 KPI's voor SEO: hoe meet je SEO- campagnes?

Key Performance Indicators (KPI's) worden in bijna elk bedrijf gebruikt om te achterhalen wat wel of niet werkt. In het geval van SEO kan je KPI's gebruiken om na te gaan hoe efficiënt je campagnes en strategieën zijn. In dit artikel overlopen we alle SEO-KPI's: de KPI's die je nodig hebt om je SEO-strategie te evalueren. We tonen je alle tools (de meeste zijn gratis, maar er zijn ook enkele betalende bij) en processen om deze KPI's op te volgen. Heb je momenteel moeite met wat je precies moet meten of hoe je deze data opvraagt? Of ben je met een SEO-audit bezig? Dan is dit artikel voor jou.

Sirius Graphics

Fonts, van rotstekening tot drukwerk en scherm

De fysieke vorm van taal bestaat uit geschreven, getypte of gedrukte letters. Is er sprake van een voorgedefinieerde vorm per letter en/of cijfer, dan spreken we van een font of lettertype. Voor lezers is soms enkel de inhoud van een tekst belangrijk. Voor grafici is het belangrijk dezelfde tekst weer te geven in een font dat de boodschap ondersteund, vlot leesbaar is en aansluit bij het merk of de opdrachtgever. Typografen en letterontwerpers wijden hier zelfs hun volledige carrière aan. Waarom betekenen fonts voor bepaalde professionals het verschil tussen hemel en aarde en zien anderen geen verschil tussen Times New Roman en Arial? Waar komen fonts vandaan en hoe belangrijk zijn fonts vandaag in onze communicatie?

Antwerp design label launches AVO, a 100% waterproof dry bag

DEW is a new street gear design label based in Antwerp, Belgium. Inspired by the streets and through an endless pursuit for quality, functional beauty and urban aesthetics, we create characteristic stuff that gives you the best daily travel experience, whether you go down the block or around the world.

Code d'Or

Interview met interactive developer Kjell

Kjell kwam hier ooit aangewaaid als stagiair, maar vond nooit de weg terug naar huis. Al vijf jaar lang sleutelt hij aan de schaduwzijde van websites zodat jij je kunt verheugen op knopjes die perfect werken als je erop klikt. Vijf jaar, da’s ook een hoop ervaring die al eens tot diepere inzichten leidt. Over waarom een goede developer volgens Kjell een luie developer is, bijvoorbeeld. Kjell Leg eens uit wat je precies doet? Ik werk aan de functionaliteit van de website. Mensen zien gewoon een mooi knopje waarop ze kunnen klikken. Ik bepaal niet hoe dat knopje eruit ziet, maar wel wat er gebeurt als je erop klikt. Het is natuurlijk nog veel meer dan dat, en ook groter: soms werk ik aan dingen die je op de website helemaal niet kan zien. Meestal werk ik in het CMS, de schaduwzijde van de website waar je als klant zelf ook content kunt beheren. Ik bepaal de structuur en voorzie een koppeling tussen voorkant en achterkant.

Edmire

What is circular design?

Bugaboo is a company that successfully uses ‘circular design strategies’. Their products are built to last, fully modular and easy to repair. On the business side, they also offer ‘leasing models’. Ready to find out how to design products for a circular economy? How to transform from linear to circular design? Our model of consumption is changing... In a linear economy, products would lose their value and be discarded after use. However, In a circular model, they keep their value. Circular design takes the whole product lifecycle in account. As designers, we aim to prolong the product life, and think about what will happen after the product is used. In this way of thinking, the product’s lifecycle is circular instead of a linear. Linear business models dispose the products at the end of their use, circular models make sure the product gets back to producers and they use it again in the production cycle.

Springbok

The revolution of UX design: the age of assistance

UX design is everywhere. It surrounds the entire world and structures how people go about it. Let’s take going out to dinner with friends, for example. In the past, a person would need to check if they had cash on hand, and if not, stop at an ATM before dinner — an annoying extra step. Then at the end of the dinner, they’d have to figure out who owes what and swap change. Never a smooth process. But today’s restaurant experience is entirely different since bank apps discovered how to meet users’ needs. With real-time payment, customers can pay the bill faster and easier, so they can get back to spending time with their friends and stop wasting time counting coins. This experience sums up what UX design should aim to achieve: to make peoples’ lives easier without them thinking about the technology making it happen. There are some brilliant UX’ers out there doing just that, but most are already preparing for the next evolution in UX design: the age of assistance. But the age of assistance is not some futuristic design idea; it’s already happening today.

Citizenlab

CitizenLab raises 2.1 million euros to develop its e-democracy platform across Europe?

CitizenLab has just raised 2 million euros to accelerate the international roll-out of its citizen participation platform. These new funds will fuel the company’s international ambitions. CitizenLab’s aim is to help governments improve the efficiency and legitimacy of their decision-making by developing citizen participation. Since it was launched in 2015, the company has worked with over 100 cities and municipalities from Brussels to Vancouver. The investment round was led by Inventures, an impact VC fund. Cipal Schaubroeck, a Flemish IT company that aims to lead the way in digital transformation for governments, has also decided to invest in CitizenLab. The Brussels investment fund finance.brussels and the bank ING also made their contribution by means of a loan.

Economic Flanders goes into high gear with new branding toolkit

Today Flanders Investment & Trade (FIT) hosted the Flanders International Economic Summit ‘Embracing new stories’. In the presence of the Minister-President of the Government of Flanders and European Commissioner for Trade, Cecilia Malmström, a new branding toolkit was launched centered around 5 economic areas.

Onlyhumans

Een podcast maken als merk?

Podcasts zijn hipper dan hip, maar toch gaan ze al een hele tijd mee. In de jaren tachtig werden ze gemaakt onder de sexy naam ‘audioblogging’, maar het genre kwam pas echt van de grond in de ‘nillies’. Vandaag scheert het hoge toppen met zo’n 660.000 podcastkanalen, goed voor een indrukwekkende 28.000.000 episodes. Vlamingen blijken bijvoorbeeld bijzonder tuk op De MachtWacht (een topper uit de dSAudio-stal die in september vorig jaar al meer dan 100.000 beluisterd werd) en Bob (een Vlaams-Nederlandse coproductie die op de Dutch Podcast Awards 2018 door publiek en vakjury werd uitgeroepen tot de beste podcast van Nederland).

PROUD MARY

UBA TRENDS 2019

Benieuwd of ik veel nieuwe trends zal horen op het UBA Trendcongres of eerder dezelfde trends zal zien terugkomen maar dan anders benoemd. Want Proud Mary heeft 6 trends gedefinieerd en ja, die trends zijn nog altijd relevant, al hebben ze inderdaad soms een andere naam. Er heerst nu eenmaal geen consensus onder de trendwatchers over hoe we de trends benoemen, dus geven we allemaal een eigen naam aan hetzelfde kind.

Onlyhumans

Oeps, foutje! De kunst van de perfecte error-boodschap

“Wachtwoord incorrect.” Voelde je een kleine rilling over je rug lopen, enkel door de vorige zin te lezen? Je bent niet alleen. Een foutmelding op je scherm krijgen, is nooit leuk, maar gelukkig kun je met de juiste copy het leed bij je websitebezoekers verzachten. Wij geven je alle do’s-and-don’ts mee om ervoor te zorgen dat je vrienden blijft met je publiek, ook al maak je een fout …

De opmars van 3D-printers: waarom plastic het nieuwe metaal is

De 3D-printer is in opmars. Van grote metaalprinters tot kleinere FDM-toestellen en alles daartussen: ze veroveren het fabricageproces en beloven een oplossing voor tal van logistieke uitdagingen. Wat mogen we verwachten? Eerder dit jaar berichtte Deloitte dat 3D-printers de hypestorm hebben doorstaan. De dingen worden nu al ingezet in het productieproces en zullen volgens een rapport van het bedrijf alleen maar aan belang winnen. Deloitte focust zich in het rapport vooral op grote metaalprinters en denkt dat er voor kleine FDM-printers (Fused Deposition Modeling) buiten de hobbysector weinig toekomst is weggelegd. Zowel de focus op metaal als het gebrek aan enthousiasme voor kleinere toestellen is echter onterecht. Dat vindt Paul Heiden, Senior Vice President Product Management bij Ultimaker. Stijn Paridaens, CEO bij ZiggZagg, sluit zich daar deels bij aan. Techzine sprak de afgelopen weken met beide experts op zoek naar het totaalplaatje.

Motionmill

Deze designers durfden uit de doos te stappen

Of je nu bieretiketten, webshops of productverpakkingen onder de loep neemt: design is doorgaans generiek, monotoon en weinig origineel. Een ontwerper die écht out of the box durft te werken is zeldzaam. Vraag mij niet hoe groot die spreekwoordelijke doos is, maar hij moet enorm zijn. Het gros van de ontwerpers past er immers met gemak in. Het zal nogal comfortabel zijn in die box, met suède zetels en kussentjes van kasjmier. Gelukkig voor designconnaisseurs als wij stapt er toch af en toe een ontwerper naar voren die de mainstream negeert en iets volledig onverwachts produceert. Het zijn deze personen die de verbeelding van het publiek prikkelen met hun ongewone visie op alledaagse dingen. Tijd om hen in de schijnwerpers te zetten? Jazeker!

Meten we binnenkort kliks via het HTML ?ping? attribuut?

Ken je het HTML ping attribuut? Nog nooit van gehoord? Ping is een attribuut als onderdeel van de link tag <a href> in HTML. Het is eeuwenoud (in internetjaren) maar komt misschien binnenkort terug van weggeweest.

Materialise

Customization will start luxury, but go mainstream

Until relatively recently my ‘3DP story’ was essentially a tale of pre-production possibilities – for example developing prototypes for brands like Tag Heuer before they progressed to ordering in volume. But I always knew there was more to tap into. Then a few years ago, we acquired a 3D printer.

Nieuw in WordPress 5.2

WordPress is gekend voor zijn backward compatibility en de langdurige ondersteuning voor oudere server software. Waaronder tot op heden nog steeds, ondersteuning voor PHP 5.2. Daar komt nu verandering in voor WordPress 5.2. Toeval of niet, WordPress 5.2 vereist als minimum PHP versie PHP 5.6.20, waarbij het dus geen ondersteuning meer biedt voor alle oudere versies, inclusief PHP 5.2. Een beetje verwarrend misschien, maar werd stilaan tijd. Meer informatie waarom dit zo belangrijk is vindt je hier (Engelstalig).

De impact van goede verlichting in uw kantoor

Wist u dat kantoorverlichting invloed heeft op de concentratie, gezondheid, humeur en motivatie van uw personeel? Naast een goed binnenklimaat is ook de juiste verlichting cruciaal voor een optimaal rendement van uw werknemers. Slechte verlichting is ��n van de populairste klachten op kantoor over heel de wereld. Te weinig of te veel licht kan hoofdpijn, vermoeidheid, waterachtige of vermoeide ogen veroorzaken. Hoeveel licht moet er zijn en wat voor soort verlichting gebruikt u het best op kantoor? Wij leggen het voor u uit zodat u kan streven naar de optimale werkplek voor al uw werknemers.

Futureproofed

4 ways to get your city's staff and citizens along in the climate story

Colleagues at the Staff and Communications departments who need to be onboarded in the climate plan? Inspire them with these actions! Grab a pen and paper and write down your favorite actions. Take your shortlist to the Staff and Communications department of your city to make the actions concrete!

Studio Dott.

Toolkit for defining Internet of Things ideas

Discover this configurable set of tools for exploring and defining Internet of Things ideas. Start innovating and download the toolkit for free.

Sensolus

Alles wat je moet weten over asset tracking

Laten we eerst verduidelijken wat we met assets bedoelen in deze context, voor we dieper ingaan op asset tracking zelf. Assets zijn (waardevolle) apparaten of materialen die in het bezit zijn van een bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan compressoren, trailers, containers, pallets of productie-onderdelen. Als je compressoren naast trailers zet, is één duidelijk verschil dat compressoren over een interne energiebron beschikken en trailers niet. Assets zoals trailers hebben dus geen interne batterij of energiebron en worden daarom ook wel non-powered assets genoemd.

Birdhouse Services

Hoe geef je als Belgische start-up aandelen aan werknemers?

Aandelen geven aan je vroege werknemers is een ingeburgerde praktijk bij Amerikaanse start-ups, waar het bijna standaard deel uitmaakt van het verloningspakket. Belgische start-ups doen het daarentegen minder en dat terwijl aandelen een mooie kans zijn om je vroege werknemers te betrekken. Daarom zochten we samen met onze legal partner Loyens & Loeff uit hoe dit binnen het Belgisch legaal kader kan.

Bistroo receives Red Dot Award

Extremis' design Bistroo wins a prestigious Red Dot Award: Product Design 2019. Bistroo is the newest tool for togetherness of Extremis and - as with all its designs - the idea for Bistroo originated while observing how people interact and aim to spark and enhance these specific interactions.

com&co

Contentplanning: wat zijn de beste tools voor een efficiënte contentkalender?

Heb je je contentdoelstellingen, persona’s en contentdomein helder in kaart gebracht? Weet je op welke platformen en hoe vaak je je content wil publiceren? Dan ben je klaar om je contentkalender in te gaan vullen. Of je nu een gerodeerde contentmarketingprofessional bent of pas je eerste stappen zet als bedrijf, voor elk type kalender bestaat een tool die kan helpen. Deze blogpost maakt deel uit van een drieluik over contentplanning. Eerder beantwoordde mijn collega Jonas al de vraag of contentplanning een kwestie is van mensen, processen of tools. Dieter bezorgt je in deel drie dan weer enkele handy-dandy tips om je eigen contentkalender samen te stellen. Stay tuned!

ASTRIX

Hoe kies je het juiste CMS voor jouw website?

Drupal, WordPress en Joomla zijn de meest gekende, maar het CMS-aanbod reikt veel verder dan die drie. Eerder gaven we al mee waarom Astrix voor het Belgische Drupal kiest. Hoe je bepaalt welk contentmanagementsysteem het meest geschikt is voor jouw website? We overlopen enkele belangrijke factoren.

Board of Innovation

Launching innovationstack.io: our favorite InnoTech tools

Curious to find out what this new buzzword ?InnoTech? is? We?ll guide you through what it is, show you our favorite four InnoTech tools ? including how to use them and where to find them.

Sumo Coders

Je eigen applicatie laten ontwikkelen? Waar let je op?

Eigen applicaties laten ontwikkelen zit in de lift. Dan gaat het niet noodzakelijk over die leuke apps die op je smartphone staan, maar applicaties die ondernemingen vooral tijd besparen. Een automatisch facturatiesysteem met opvolging, het automatisch laten doorstromen van content van ??�??�n afdeling naar de ander, het online beschikbaar maken van informatie, het verbinden van een intern crm met een dashboard voor rapportage, een flexibel tijdsregistratiesysteem, opvolging van fysieke installaties,�???� De belangrijkste reden waarom je als onderneming zou investeren in het ontwikkelen van een eigen applicatie is vooral winst. Of je er nu extra tijd, middelen, geld of vaak een combinatie daarvan mee wint, je wil effici??�nter werken. Maar om tot actie over te gaan lijkt het vaak moeilijker te gaan. Een applicatie laten ontwikkelen klinkt vaak heel abstract. Wie of wat heb je nodig? IT-ontwikkelaars? Een development agency? Een webdesigner? Hoe maak je een briefing op als je je eigenlijk eerst wil ori??�nteren naar wat de mogelijkheden zijn? Hoe zorg je ervoor dat je niet verzand in een eindeloze put waar de kosten alleen maar lijken op te lopen? Kies je misschien niet beter voor een bestaande applicatie?