De gloednieuwe Craftzing Group gaat all-in op de digitale versnelling en ook de eigen fusie werd in volle covid19-periode volledig online gerealiseerd.
Het 50-koppige team van de nieuwe digitale transformatiestudio Craftzing Group werd opgesteld uit drie groeiende, Belgische ondernemingen: Craftzing, Nificent en Pointbreak, actief in digitale strategie, front-end design en innovatieve productontontwikkeling.
De nationale lockdown heeft ondernemers verplicht aan het denken gezet om creatieve en digitale oplossingen te zoeken. Online reserveren, mobiel betalen, thuiswerken of QR-codes scannen zijn plots een normale zaak geworden. Maar voor ondernemingen en hun digitale initiatieven is de speeltijd écht voorbij, want projecten moeten vandaag, meer dan ooit, meetbare resultaten opleveren.
Naast een juiste strategie is ook een efficiënte oplevering van innovatieve oplossingen cruciaal en hier zet het nieuwe Craftzing dan ook vol op in.
“We merken steeds vaker dat er nood is aan de combinatie van ontwikkeling én strategie onder hetzelfde dak. Het wordt voor onze klanten dan ook veel makkelijker om projecten te kunnen valideren, bijsturen en hun services te realiseren.”
Craftzing Group ambieert als Belgische onderneming een leiderspositie in de Europese markt. Het heeft als doel om samen met haar klanten een toekomstbestendige visie te ontwikkelen en deze digitale oplossing vervolgens aan efficiënte snelheid te kunnen uitrollen, zowel nationaal als internationaal.
De fusiegroep is nu o.a. al actief op klanten als Telenet, Vlaamse Overheid, Ahold Delhaize, BNP Paribas, Wolfoil, Kom op tegen kanker, Onderwijs Vlaanderen en meer. Maar de ambitie rijkt verder.
Klanten kunnen voortaan beroep doen op een totaaloplossing van business design, grafische en technische ontwikkeling, alsook het onderhoud van de digitale oplossingen. Hierbij tekent Craftzing Strategy de krijtlijnen uit en zet Craftzing Studio deze digitale visie om in een impactvol eindresultaat.
“Na jarenlang digitale transformatie te prediken bij klanten, werd het ook voor ons tijd om deze fusie af te handelen en te vieren. Het werd echter een 100% digitale fusie, inclusief online drinks met de nieuwe collega’s, maar in februari 2021 nemen we intrede in onze nieuwe kantoor in Antwerpen en Gent”, klinkt het huize Craftzing.