Laat je creatieve vaardigheden zien met een creatief CV

Ben jij een creatieve professional die wil opvallen bij potentiële werkgevers? Dan is een creatief CV een goede strategie. Een creatief CV gaat verder dan het opsommen van werkervaring; het is een showcase van stijl, denkwijze en innovatievermogen. Voor functies waar creativiteit en originaliteit prioriteit zijn, opent een creatief CV deuren naar nieuwe kansen en uitdagingen. We bespreken in dit artikel waarom en hoe je een creatief CV kunt maken. Waarom een creatief CV effectief is In een competitieve arbeidsmarkt is een indrukwekkend CV de eerste stap in elk sollicitatieproces. Het is de eerste indruk die een sollicitant maakt op potentiële werkgevers en HR medewerkers. Een creatief CV moet daarom inhoudelijk sterk zijn en opvallen, maar ook de aandacht vasthouden. Omdat sollicitanten veelal traditionele en gestandaardiseerde CV’s gebruiken, kan een creatief CV de doorslaggevende factor zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw CV zowel professioneel als creatief is? Daarvoor kun je het beste een creatief CV template gebruiken. Laten we de mogelijkheden bespreken. De voordelen van creatieve CV templates Creatieve CV templates versimpelen het opstellen van een uniek en visueel aantrekkelijk CV. Ze bieden een basisstructuur en mogelijkheden om te personaliseren. Dit bespaart tijd en zorgt voor focus op …

Continue reading  

Versterk als grafisch vormgever de marketingafdeling van onze klanten

Werk voor bekende merken als Studio100, ING of Colruyt via Mediacomm Wie snel als grafisch vormgever ervaring wil opdoen in verschillende bedrijven en sectoren, klopt best eerst bij Mediacomm aan. Jij krijgt als werknemer immers een vast contract en werkt bij de klant ter plaatse mee aan toffe projecten gedurende een bepaalde periode. Zo krijgen bedrijven als Studio 100, Lyreco, ING, Securex, Arvesta en Colruyt de flexibiliteit van een freelance grafisch ontwerper, de skills van een volledig grafisch bureau en de betrouwbaarheid van een vaste medewerker. Als grafisch vormgever bij Mediacomm krijg jij naast een vast contract, ook trainingen, veel extra legale voordelen en tal van evenementen waardoor zowel jouw vaktechnische als persoonsgebonden competenties op korte termijn groeien. Snel relevante ervaring opdoen Carlos werkt ondertussen 5 jaar bij Mediacomm. Hij staat in voor branding, fotobewerking, verpakkingen en design. Hij koos voor Mediacomm omdat hij zo snel relevante ervaring kon opdoen. Hij werkt er nog altijd omdat hij toffe collega’s heeft, leuke projecten krijgt en zich persoonlijk kan ontwikkelen. “Ik voel me hier verbonden en iedereen is begaan met iedereen. Ik ben van nature wat introverter en toch ben ik er op evenementen graag bij”, zegt hij. Type jobs Wie voeling wil krijgen om als grafisch vormgever …

Continue reading  

Zin om carrière te maken bij toonaangevende tech startups & scaleups? Scoor je droomjob via imec.istart’s gratis online Career Matchmaking Event!

Op 16 november organiseert imec.istart het gratis startup career matchmaking event dat talent aan beloftevolle startups en scaleups matcht. Het evenement gaat online door en iedereen kan zich registreren om met bedrijven een praatje te doen. Zowel stagiairs, pas afgestudeerden, junior en senior profielen zijn welkom. De startups die imec.start begeleidt zoeken profielen gaande van marketeers, verkopers tot technische mensen in IT of engineering. Door innovatie, techniek, duurzaamheid en betrokkenheid loop je 2 jaar vooruit Het typische aan startups binnen technologie zoals imec.istart die begeleidt, is dat het bedrijven zijn waar je doorgaans nog nooit van gehoord hebt en technologische toepassingen bieden die je amper voor mogelijk acht. Er gaat dus meteen een heel nieuwe wereld voor je open die je mee naar de toekomst katapulteert. Net door deze toekomstgedachte komt men in een omgeving terecht die 2 tot 5 jaar voorloopt op de rest van de wereld. Je ziet meteen je eigen bijdrage Wannes van Leemput was meteen enthousiast over de vacature bij startup OTIV. Hij schrijft software voor zelfrijdende treinen en trams naar analogie met de zelfrijdende auto of vrachtwagen. “Ik voel dat ik direct bijdraag aan het eindproduct van het bedrijf, er wordt naar mij geluisterd en …

Continue reading  

What is the idea behind the Black Talent in Design & Fashion Fund?

Alicia: The idea behind the Black Talent in Design & Fashion Fund is to support black students studying to enter the underrepresented fashion and footwear industry through scholarship, mentorship and internship placement. From there, how did the Black Talent in Design & Fashion Fund get started? Alicia: I always wanted to create my own scholarship foundation but wasn’t sure where or how to start. I was greatly inspired by George Floyd’s memorial service during a speech which challenged universities to create funding to support Black students. Because this was during the height of the pandemic, I was living in Switzerland at the time and spent most of the pandemic painting. I started selling prints of my paintings and used the funds as the foundation for the scholarship. I underestimated the power of my network and once I started talking about my initiative, brands began reaching out to me to help fund the scholarship. Since the foundation in 2020, we never had to ask for funding and we’ve been fortunate enough to award 39 students across the US, a scholarship as well as internship placements in NYC. How does the cooperation between VF and the other sponsors work? Gabriele: It was …

Continue reading  

Ontmoet potentiële co-founders en geef je zaak een boost

Imec.istart organiseert op 26 oktober opnieuw haar Co-founder matchmaking event, een online evenement waar je tijdens speeddates van 12 minuten met geïnteresseerde co-founders contacten legt. Ook Christina Hadinoto van Contour Lab, een fashion hightech startup, nam deel en ontmoette zo haar artificial intelligence software engineer Illias. Dankzij een laagdrempelige lichaamsfiguur analyse kan de eindklant makkelijk zien welke kledingstukken het beste bij haar past omdat men zelf de proporties van schouders, taille en heupen ingeeft. Op een traditionele webshop krijg je alleen standaardmaten te zien. Iedereen kan er immers mooi uitzien en zijn zelfvertrouwen vergroten als men een mooi passend kledingstuk draagt. Zelfs al shopt men online, dat is de filosofie van Contour Lab. Christina kwam op het idee omdat zij zelf met haar 1,53 meter wat kleiner is en moeilijker kleding vond waarin zij kon stralen. Vanuit haar ervaring als marketing manager bij CKS en FNG begon ze te kijken naar hoe zij aan mensen stylingadvies kan geven als men online kledij aankoopt. Want de beleving van advies via een shop-assistent valt bij online shoppen weg.   Hoe werkt het Co-founder matchmaking event Wil je net als Christina (of de andere startups) je co-founder vinden, registreer je dan nu voor ons …

Continue reading  

Craftzing verwelkomt Bert Beernaert als Head of Product

Bert Beernaert stapt mee in het groeiverhaal van Craftzing en wordt er Head of Product. Met zijn ruime ervaring zal Bert, als deel van het managementteam, een duurzame projectorganisatie opzetten die klaar is voor de toekomst. Daarnaast zal hij ook het groeiende team van project managers en product owners aansturen dat Craftzing-klanten sneller van strategie tot succesvolle oplossing kan brengen. Bert was de voorbije 4 jaar onder meer Head of Project Management bij Duke & Grace. “Ik was onder de indruk van het sterke Craftzing-verhaal, de strategie en de unieke positie die het bedrijf heeft in de markt. Heel indrukwekkend hoe nauw het partnership is met topbedrijven als Telenet, Vlaamse overheid, Itsme, Ahold en vele anderen. Ik was snel verkocht”, Bert Beernaert.  Warre Buysse, COO van Craftzing, is enthousiast over de versterking: “We zijn volop aan het anticiperen op onze groei de komende jaren. Bert is de geknipte persoon om die groei mee in goede banen te leiden”. Sneller van strategie tot resultaat “Vandaag is alles continu in beweging, en we merken daardoor de nood bij onze klanten om een project sneller van strategie tot uitvoering te kunnen brengen. Om onze klanten hier optimaal bij te ondersteunen, breiden we samen …

Continue reading  

Onbetaalde facturen als freelancer? Zo krijg je je onbetaalde facturen op de rekening

Voor de meeste freelancers zijn dit pittige tijden. De weinige zekerheden die er waren, komen op losse schroeven te staan. Misschien krijgen je klanten het moeilijk om jouw facturen te betalen… Dan kan je wat flexibeler zijn, maar vergeet niet: ook jij als freelancer hebt recht op je verdiende geld. Een gelijkaardige situatie komt héél af en toe voor bij Creativeskills: soms hebben we klanten die niet betalen. We proberen er dan alles aan te doen om deze facturen betaald te krijgen (meerdere malen mailen, bellen, zelfs een afbetalingsplan voorstellen mocht het bedrijf in de problemen zitten – zeker in de huidige tijden), maar soms lukt het gewoon niet. Vaak is er radiostilte en negeert men ons. Dan kunnen we niet anders dan deze openstaande factuur invorderen. En dat is sinds 2016 eigenlijk heel makkelijk geworden wanneer je tegenpartij een zelfstandige of bedrijf is. Je moet zelfs niet meer naar de rechtbank! Het bedrijf dat we hiervoor steeds inschakelen is Unpaid.be. En die samenwerking loopt makkelijk, snel én goedkoop. Dit neemt ons een hoop kopzorgen weg. Schulden invorderen zonder rechtbank De IOS-procedure, of de procedure tot invordering van onbetwiste geldschulden van ondernemingen, is een handig hulpmiddel om als freelancer onbetaalde …

Continue reading  

Lancering Belgische Craftzing Group als antwoord op digitale versnelling

Creativeskills wenst haar trouwe klanten Craftzing, Nificent en Pointbreak veel succes met hun recente fusie!

Continue reading  

Design, Development and Merchandising at Eastpak

Domitille is the Director of Design, Development and Merchandising at Eastpak. We recently sat down with her to discuss her 18-year-long career at Eastpak, which has its Head Office in Antwerp, Belgium. Eastpak is part of VF Corporation, a global leader in branded lifestyle apparel, footwear, and accessories, with global iconic brands, such as The North Face®, Vans®, Timberland®, and more. Hi Domitille, brands such as Eastpak and Kipling are part of “VF Corporation”. Can you tell us a bit more about VF Corporation? We have a diverse portfolio of iconic apparel and footwear brands that span numerous product categories, such as Vans®, Timberland®, the North Face®, Kipling®, and many more. With its wide range of brands, VF Corporation is able to reach various consumer demographics, sales channels, and geographic regions. VF Corporation is a purpose-led and performance-driven organization. We want to make the world’s best apparel and footwear whilst empowering movements of sustainable and active lifestyles, for the betterment of people and our planet. A worthwhile cause! What is VF Corporation’s approach to design? Elevating design is not just part of VF’s 2021 Global Business Strategy and one of the key capabilities we are working on, it is also at …

Continue reading  
  123...64