Ludo Truyens
creative copywriter/concept provider/editor

 

ACTIVATIE

Basisconcept en naam bedacht voor Big Splash samen met art director Bram De Meyer

Basisconcept en naam voor Big Splash bedacht samen met art director Bram De Meyer

Festivalactie op Rock Werchter voor Amnesty tegen de wapenwedloop. Wie zijn Cowboy Henk-foto liet nemen, kreeg een plaktattoo en kon een uniek T-shirt winnen.

art direction: Ulrike Schröder en Ann Winderickx - agency: Kapitan

Copywriter: Ludo Truyens - art director: Bert Braet - agency: SPITZ We lieten naast de luchthaven een megagrote graancirkel bouwen in de vorm van ons campagnelogo. Deze actie haalde de TV-journaals en kreeg volop aandacht in de kranten.

Copywriter: Ludo Truyens - art director: Bert Braet - agency: SPITZ Sensibiliseringscampagne voor de Stad Leuven tegen het gooien van kauwgom op de grond. We monteerden tientallen echte schoenen, broeken en handtassen over heel de binnenstad, vergezeld van de actiesticker. Gekoppeld aan een aantal XL-props en een wedstrijd. Resultaat: veel aandacht in de publieke opinie en de binnen- en buitenlandse pers.

Teasing 'verkiezingscampagne' om Vrijzinnig Limburg en vrijheid van denken en keuzes maken onder de aandacht te brengen. Resultaat: verschillende artikels in Het Belang van Limburg en veel buzz in de lokale media, blogs en in de straat. Concept + copywriter: Ludo Truyens - agency: RCA Group

Campagne voor de Stad Leuven om de verhuis van de stadsdiensten naar het nieuwe Stadskantoor onder de aandacht te brengen. Inspector Plumeau warmt iedereen op met 10 videoteasers, een leuk Plumeau-gadget en duikt guerillagewijs her en der op om de boel te animeren. Concept + copywriting: Ludo Truyens - art director: Bert Braet - agency: SPITZ

Campagne voor de Stad Leuven om de verhuis van de stadsdiensten naar het nieuwe Stadskantoor onder de aandacht te brengen. Inspector Plumeau warmt iedereen op met 10 videoteasers, een leuk Plumeau-gadget en duikt guerillagewijs her en der op om de boel te animeren.