Test je nieuwe features met een knop naar niemandsland

Button naar niemandsland

Wanneer je een nieuw product ontwikkelt, is het uiterst belangrijk om te bestuderen hoe gebruikers hiermee omgaan. Het probleem is dat je, bij bijvoorbeeld de ontwikkeling van een nieuwe feature in je app, niet altijd de kans hebt om al dagen tijd te investeren in het uitvoeren van je concept, zonder dat je zeker weet of je gebruikers wel iets aan je vernieuwing zullen hebben.

Om te voorkomen dat ze iets ontwikkelen dat niet in de smaak valt bij hun gebruikers, storten veel ontwikkelaars zich op enquêtes. En enquêtes zijn zonder twijfel een zeer handig middel om meer info te krijgen over je gebruikers, maar ze zullen je nooit vertellen hoe die gebruikers effectief met je nieuwe feature zullen omgaan. Maar hoe kan je die nieuwe tool dan wel testen zonder hem al helemaal te ontwikkelen? Het antwoord, en vooral de uitvoering ervan, is heel erg simpel: met een knopje naar niemandsland.

Je toont die button op de locatie waar je je nieuwe tool zou plaatsen, en laat een simpele pop-up verschijnen wanneer je gebruikers er op klikken. In de pop-up laat je weten dat er een nieuwe feature onderweg is en dat ze die binnenkort op deze plek kunnen vinden.

Op die manier kan je heel makkelijk zien of je nieuwe feature veel succes zal hebben, en begin je niets te ontwikkelen waarvan later blijkt dat niemand er op klikt. Zo verspil jij geen tijd en krijgen gebruikers enkel nieuwigheden waar ze ook effectief iets aan hebben. Een win-win situatie voor beide partijen dus!

Bron:

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!