TeleKitty brengt jou aan het lachen

TeleKitty is een apart verhaal. Het lost geen probleem op waar de wereld zat op te wachten maar heeft wel een duidelijke missie: jou aan het lachen maken! De app voor iOS analyseert de gedachten van jouw kat aan de hand van een foto dat je van het diertje maakt en vertaalt dit in grafische elementen die bovenop de kat worden geplaatst, wat tot lachwekkende resultaten leidt. Hoewel de app jouw kat werkelijk kan herkennen (werkt blijkbaar iets minder goed bij zwarte katten) kan de app het kleine brein van jouw geliefde dier eigenlijk niet écht doorgronden. In de plaats worden omgevingsfactoren zoals het weer vertaald naar gedachten van jouw kat. Via in-app purchasing kan je extra reeksen gedachten aankopen zoals “schunnige gedachten”.

telekitty_icon

HeyHey Apps – het bedrijf achter TeleKitty – scoorde reeds eerder met de Eva Mouton Pix app maar de populariteit bleef beperkt tot binnen de Belgische grenzen. Met TeleKitty zoeken founders Stefan Vandegehuchte & Pieter van der Helst het succes internationaal. Aziatische landen – die traditioneel gek zijn van schattige karaktertjes – zouden wel eens van groot belang kunnen zijn. Ook voor deze app deed HeyHey beroep op Eva Mouton voor de graphics.

Tijdens de BBNY tour in New York vertelde Stefan ons dat de TeleKitty app her en der door media in binnen- en buitenland wordt opgepikt en zo soms onverklaarbare downloadpieken veroorzaakt. In minder dan twee weken slaagden Stefan en Pieter er in niet minder dan 7.000 downloads te noteren. TeleKitty zit dus duidelijk in de lift. De uitdaging is nu om ervoor te zorgen dat gebruikers de app op regelmatige basis gaan gebruiken zodat het gebruik minder afhangt van piekmomenten veroorzaakt door persaandacht.

Stefan VandegehuchteMaar de grootste uitdaging is – naast het uitbouwen van allerlei extra features – om de juiste marketingmensen te vinden in alle uithoeken van de wereld om de boodschap van TeleKitty te verkondigen.

Wat zij zoeken is niet zomaar iemand die kaas van marketing heeft gegeten, maar eerder extreme kattenliefhebbers die bijvoorbeeld reeds een populair katten-instagram feed beheren of kattencafé uitbaten. En uiteraard zoeken ze ook geld (lees: investeerders) om die kattenmarketeers te kunnen vergoeden. Want kattenbakvulling is niet gratis.

Vandaag stond een afspraak bij het kattencafé Little Lions in New York gepland. Een journalist van VRT zag er alvast een mooie kans om leuke beelden te schieten. Ondertussen bekijken we met Creativeskills of we de marketeers onder onze leden op hun liefde voor katten kunnen filteren. Wordt vervolgd.

TeleKitty

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!