Is talentmanagement de motor van onze creatieve audiovisuele industrie?

Media-academie

Niemand ontsnapt heden ten dage nog aan radio en televisie. Audiovisuele media vormen een venster op de wereld dat met rasse schreden onderhevig is aan verandering. Doch is niet alleen de wereld, maar eveneens de creatieve audiovisuele industrie voortdurend in beweging. Het gaat meer dan ooit om bijscholing in deze hoogtechnologische, dynamische en snel evoluerende sector. Maar in welke mate is een innovatief opleidingstraject “the perfect fit” om talenten te managen en creatievelingen te stimuleren?

Vlaams Minister van Media, Ingrid Lieten (SP.A), is van mening dat talentmanagement een noodzaak is om de kwaliteit van het medialandschap te handhaven en investeert maar liefst 750.000 euro in de audiovisuele afdeling van de Media-academie. Bijscholing en creativiteit zullen in de toekomst het verschil maken, aldus Ingrid Lieten.

Sectorspecifieke opleidingen op maat van iedere professional zullen aangeboden worden. Denk maar aan videobewerkingssoftware zoals Final Cut Pro, workshops creatief denken enz. Op een kwaliteitsvolle wijze zullen zenders, productiehuizen, werknemers en freelancers de kans krijgen om zich continu bij te scholen. Creativiteit en bijscholing gaan echter hand in hand en vormen de sleutel tot succes. Of zoals Einstein ooit zei: “Creativity is intelligence having fun”.

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!