Fliike maakt Facebook likes tastbaar

fliike-facebook-linke-counter-designboom01

Je aanwezigheid op Facebook offline verkondigen, is erg belangrijk om je klanten ook je fans te laten worden. De meeste bedrijven gaan hierin niet verder dan een sticker op het raam of een klein logo op de rekening, maar de Franse start-up Smiirl bewijst dat het ook creatiever kan.

Op hun website kan je sinds kort de “Fliike”  pre-orderen, een fysieke teller die in real time aangeeft hoeveel fans je Facebook-pagina heeft. Op die manier kan elke klant die over de vloer komt, meteen zien dat je met je zaak aanwezig bent op het populaire sociale netwerk.

Maar de teller kan niet alleen handig zijn om het aantal likes te verhogen. Volgens Smiirl CEO Gauthier Nadaud geeft de Fliike je bij je klanten ook een psychologisch voordeel ten opzichte van je concurrenten. Net zoals drukbevolkte terrasjes in de zomer veel beter ogen dan lege, worden ook bedrijven met veel Facebook-likes hoger ingeschat dan de rest.

Met een standaard Fliike-versie die maximum 99.999 likes kan weergeven, richt Smiirl zich eerder tot de kleinere en lokale bedrijven. 500 van hen kunnen aan de promoprijs van €300 alvast een exemplaar bestellen. Toch worden ook grotere bedrijven niet aan hun lot over gelaten, want zij kunnen een aangepast exemplaar aanvragen.

Het enige wat nog ontbreekt aan het gloednieuwe gadget, is de optie om de Facebook-pagina meteen ook op een heel simpele manier te liken. Nadaud liet echter al weten dat er volop gebrainstormd wordt over een tweede versie met meer features. Daarnaast is het ook Smiirl’s doel om naar de toekomst toe een hele reeks fysieke objecten op de markt te brengen, die allemaal zorgen voor een brug tussen je offline omgeving en je online aanwezigheid.

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!