Creativeskills.be-nieuws net gemist?

urlMiste je deze week onze nieuwe posts? Jammer! Maar niet getreurd… Een overzicht lijsten we graag voor je op:

EFFIES 2013: Telenet King & Kong meest effectieve marketingcampagne

Telenet King & Kong (Gold), Studio Brussel Music For Life (Silver), Tiense Suiker Harde Klontjes (Silver), Ketnet (Silver), Devos Lemmens (Bronze), Knorr Soup as a Sauce (Bronze) en De Rode Duivels (Bronze) zijn de winnaars van de prestigieuze Effie Awards 2013.

Bekende radiosaga Devos Lemmens scoort op EFFIE Awards

Op 13 juni is de campagne van Devos Lemmens bekroond met de belangrijkste reclameprijs van België, een EFFIE award. Deze prijs werd toegekend omdat gedurende 10 jaar de verkoop van de sausjes gestegen is dankzij de originele radiospotjes van twee populaire karakters, Devos & Lemmens.

Fashion Talks: Get inspired!

De modesector staat voor een reeks actuele uitdagingen, ten gevolge van globalisering, fast fashion, internet, …. Tijdens de Fashion Talks by Flanders Fashion Institute op 17 oktober 2013 vertellen lokale en internationale (mode)sprekers hoe zij omgaan met het veranderende modelandschap.

Start je bedrijf in je garage

Weet je waar Steve Jobs zijn eerste Apple in elkaar knutselde? Waar Hewlett en Packard hun eerste radio bedachten en waar Walt Disney voor het eerst een filmpje maakte met Mickey Mouse in de hoofdrol? In een garage. Garages zijn de ideale werkplaats voor starters.

Ja, ook een fotograaf heeft een prijskaartje!

Een leven als zelfstandige…In tijden van zware (fiscale) druk, hoge concurrentie en grote onzekerheid zou je bijna beginnen twijfelen om eraan te beginnen. Als je het een beetje goed aanpakt, ‘scoor’ je echter wel wat opdrachten. Vraag naar talent is er, maar meer dan eens staan er belachelijk lage tarieven tegenover.

Nieuwe postgraduaat ‘Creativiteit en innovatie’ aan de Arteveldehogeschool

Wil jij jouw organisatie of bedrijf (nog meer) laten bruisen door te kiezen voor frisse ideeën en creatieve oplossingen? Schrijf je dan in voor het nieuwe postgraduaat Creativiteit en innovatie aan de Arteveldehogeschool. Dit postgraduaat vormt jou tot creativiteitscoach.

Saatchi’s nieuwe campagne voor Samsonite gaat live in België

In opvolging van de succesvolle “Arrivals” campagne van vorig jaar, gaat voor 2013 de nieuwe “Enjoy Every Second” campagne van start op de Belgische markt. Deze maakt opnieuw deel uit van de “Samsonite By Your Side” strategie en zal te zien zijn via verschillende kanalen.

Apple introduceert flat design in hun mobiele besturingssysteem

Op de eerste dag van Apple’s Developer Conference in San Francisco presenteerde het geliefde merk heel wat nieuws. Naast een hip cilindervormig ontwerp voor de Mac Pro – dat ons aan de Apple Cube doet denken – werden heel wat nieuwe features in iOS7 – hun vernieuwde mobiele besturingssysteem voor iPhone en iPad – uit de doeken gedaan. De meningen zijn… bijzonder verdeeld.

Call for Innovatie – tot 50.000 euro subsidie

Heb jij ideeën voor een innovatieve samenwerking tussen creatieven/kunstenaars, wetenschappers en/of ondernemers? Goed nieuws! Als je voorstel aan de voorwaarden voldoet, kan je met de Call voor Innovatie met de Creatieve Industrieën (CICI) tot 50.000 euro subsidie aanvragen voor je project!

Start-to-Appathon in Kortrijk

Bericht aan software developers en designers die klaar zijn voor een nieuwe uitdaging…. De Hogeschool West-Vlaanderen organiseert samen met de opleiding New Media & Communication Technology en de Stad Kortrijk een code fest! Op 27 juni is “The Level”, het gloednieuwe gebouw van de Hogeschool West-Vlaanderen de locatie voor  AppLab. Allen daarheen!

Nooit meer gratis werken…zo doe je het!

Of je nu designer, schrijver, fotograaf, architect,… bent… Ongetwijfeld heb je al wel eens (of meer dan eens) iets gratis gedaan. Voor vrienden, voor vrienden van vrienden, voor buren, voor familie,… of omdat het goed staat op je portfolio en misschien extra werk oplevert. Heel nobel, die hulpverlenende kant van je, maar knoop dit in je oren: de weg naar betaalde klussen is hard, héél hard. Jessica Hische, een Amerikaanse illustrator en freelancer, ontwikkelde daarom een handige en ludieke flowchart.

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!