Belgian Advertising School opent de deuren in mechelen

Belgian Advertising School Thomas More

Thomas More trapt het academiejaar op gang met een nieuwe studierichting. Vanaf 26 september 2013 stoomt BAS, of ‘The Belgian Advertising School’, een selecte groep van 25 afgestudeerden klaar voor een topjob in de communicatiesector. Op een unieke manier: enkel het kruim van de Belgische reclamewereld geeft les.

De grootste hogeschool van België, Thomas More, slaat zo de handen in elkaar met de beste Belgische communicatiebureaus. “We maken vandaag reclame die overal prijzen wint. Maar onze sector verandert razendsnel. Als we in de toekomst relevant willen blijven, moeten we nu durven innoveren. En dat begint aan de bron”, zegt Koen Thewissen, bezieler van BAS en voormalig strategisch directeur van BBDO.

Kadert binnen ambitie van Mechelen

De stad Mechelen is alvast erg enthousiast over dit initiatief. “Het kadert volledig binnen de ambities van het stadsbestuur om crossmedia-bedrijven in Mechelen te clusteren en op zoek te gaan naar nieuwe initiatieven. De BAS-studenten mogen alvast rekenen op het Ondernemershuis Oh! als projectlocatie,” aldus Bart Somers en schepen van economie Wim Jorissen.

Gerenommeerde bureaus als BBDO, TBWA, Boondoggle, Duval Guillaume, Happiness, These Days en Wijs zijn alvast overtuigd van deze nieuwe opleiding. Zij leveren docenten, briefings en stageplaatsen, en hopen toptalenten onder de studenten te vinden.

Thomas More blijft vernieuwen

Met BAS bevestigt Thomas More haar ambitie als innovatieve onderwijsinstelling. “De tijd dat we als hogeschool naar onze eigen navel staarden is al lang voorbij”, zegt Inge Jamaels, hoofd communicatiemanagement en medebedenker van BAS. “We willen nu concrete samenwerkingsverbanden met het werkveld. Want op die manier leren onze studenten en werkgevers elkaar al kennen tijdens de opleiding, en ‘on the field’. Onze studenten krijgen zo steeds vaker al tijdens het schooljaar een job aangeboden”.

Toekomst van de reclame

Inschrijven kan nog tot 17 september. “We zijn op zoek naar studenten die de communicatiesector van de toekomst willen helpen vormgeven. Hoe ze die toekomst zien, zullen ze in juni presenteren op de eerste ‘Belgian Advertising Future Summit’.” besluit Koen Thewissen. “The Belgian Advertising School zal ervoor helpen zorgen dat de Belgische reclamesector ook de volgende jaren tot de wereldtop behoort.”

Inschrijven voor ‘The Belgian Ad School’ kan via www.belgianadschool.be vòòr 17/9.

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!