Ziet de site van een luchtvaartmaatschappij er binnenkort zo uit?

multi-city-3

Wist je dat in 2012 maar liefst 87% van de reizigers gebruik maakte van het internet voor hun reisplanning? Online boeken maakte de laatste jaren een enorme sprong. Desondanks bleven de luchtvaartmaatschappijen ter plaatse trappelen. Hun online boeking-systemen kende immers geen rechtevenredige evolutie en bleven steken in de good old 90s.

Fi, een internationaal design-bureau – gespecialiseerd in Flash-heavy websites- nam de proef op de som en wierp een kritische blik op het digitale uithangbord van de luchtvaartbedrijven. Het resultaat bleek bedroevend: op vlak van informatie-architectuur, interactief en visueel design scoren ze ondermaats. En ook al leverden ze reeds een aantal online inspanningen, er liggen kapers op de kust. Kayak, Hipmunk en Expedia snoepten al een deel van de koek en zullen dat blijven doen, zolang de luchtvaartmaatschappijen op hun lauweren blijven rusten en hun systemen niet onderwerpen aan een stevige revolutie.

Vijf voor twaalf dus…

Fi ging nog een stapje verder en droomde even hardop: Wat als… die luchtvaartmaatschappijen eindelijk eens nieuwe digitale horizonten zouden verkennen?


Dit filmpje toont het resultaat. Een resultaat dat gericht is op ontdekken, grenzen verleggen, inspireren en relaxen. Met de nadruk op een duidelijke look & feel van je reisbestemming, je hotel, bezienswaardigheden… Geen vage omschrijvingen meer dus, maar een interactieve map met alle details die je ook maar nodig hebt. Van locatie, tot resto’s, weersvoorspellingen, vluchtdetails, … A la carte, welteverstaan. Jij kiest, zij draaien. Bekijk hun mini-site met hun voorstellen en interactiemodellen.

Een reis plannen wordt voortaan bijna even leuk als de reis zelf!

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!