Officiële startsein voor BOM Awards 2012

Dit jaar zetten LijnCom & Clear Channel meer dan ooit ‘de creatieveling’ in de spotlights voor een nieuwe BOM Awards! Nodige ingrediënten voor deze editie zijn: een flinke dosis creativiteit, een ‘lege’ bus en/of een digitaal scherm, een gezonde portie lef, 4 toegangstickets voor het Reclamefestival in Cannes, pittige ideeën, een professionele jury, 2 winnende teams en 2 Awards…

Je bent makkelijker in Cannes dan je denkt!

Met deze slogan als centraal thema, lanceren de 2 regies de tweede editie van de creatieve wedstrijd Best of Mobility Awards 2012. Hiermee willen ze reclame in en op openbaar vervoer promoten.

Aan de hand van een 40”spot maken ze hun actie bekend. Creatieven, gekleed als jet-setters, halen halsbrekende toeren uit om toch maar in Cannes te geraken. Maar eigenlijk kan het veel eenvoudiger… wie deelneemt aan de BOM Awards maakt kans op de felbegeerde tickets voor het Internationaal Reclamefestival in Cannes (vlucht & 4 overnachtingen inclusief).

2 categorieën

Creatieve teams kunnen opnieuw deelnemen in 2 categorieën. Vaste waarde in de BOM Awards is het ‘bekleed voertuig’. Uit het aantal inschrijvingen van vorig jaar blijkt duidelijk dat bus of tram nog steeds een populair medium is om voor te ontwerpen. Het winnende concept wordt op 3 bussen uitgewerkt. Deze rijden 1 maand lang rond in Brussel, Vlaanderen en Wallonië.

Voor het tweede luik wordt een gloednieuw medium ingezet: de digitale schermen in de
treinstations. Hiervoor kunnen creatieven een voorstel voor een spotje van 6 seconden zonder geluid indienen. De winnaars zien hun creatie gedurende 1 week in de 10 belangrijkste treinstations van België verschijnen.

Deelnemen aan de BOM Awards is gratis. Inschrijven kan tot vrijdag 23 maart 2012, middernacht.

De iPad-wedstrijd

De organisatoren zijn eveneens op zoek naar ‘acteertalent’! “Wat heb jìj er voor over om naar Cannes te gaan?” Iedereen die zich geroepen voelt om een parodie te maken op de spot, kan zijn grappige ‘homevideo’ uploaden op de BOM-website. Alle filmpjes worden op www.facebook.com/BOMawards gepost. De Facebook-gebruiker fungeert deze keer als jury! Het filmpje met de meeste ‘likes’ wint. De inzet voor deze wedstrijd is een iPad.

Alle info op: www.BOMawards.bewww.facebook.com/BOMawardswww.twitter.com/BOMawards

‘One stop shoppen’
Dankzij een samenwerking tussen LijnCom & Clear Channel Belgium kan men bij beide partijen nationale advertentiecampagnes op openbaar vervoer bestellen.

Over LijnCom
LijnCom is een dochteronderneming van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn. LijnCom commercialiseert alle reclameruimte op bijna 4 000 voertuigen en 300 schuilhuisjes van De Lijn.

Over Clear Channel
Clear Channel Belgium werkt samen met adverteerders om inspirerende out-of-home campagnes te maken die zowel traditionele als digitale oplossingen omvatten. De kwaliteitsnetwerken en uitgebreide mogelijkheden in het straatbeeld, point-of-sale, metro- en treinstations, in en op tram en bus garanderen succesvolle reclamecampagnes. Clear Channel biedt ook diensten en tools aan om de return on investment van campagnes te optimaliseren.

Meer informatie
Didier Decaestecker – [email protected]
M: 0475 97 27 80 – T: 09 296 10 00
Website: www.lijncom.be

Annemie Vandeput – [email protected]
M: 0475 55 53 32 – T: 02/641 73 43
Website : www.clearchannel.be

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!