Mortierbrigade pakt uit met opvallende campagne voor Equal Pay Day

Screen Shot 2013-03-18 at Mon March 18 - 10.14.35 AM
Naar jaarlijkse gewoonte pakt mortierbrigade uit met een opvallende campagne voor Equal Pay Day, de organisatie die pleit voor loongelijkheid.

Het doel van de campagne is om het traditionele rollenpatroon te doorbreken. Als mannen wat meer zouden helpen in het huishouden, dan kunnen vrouwen ook full time gaan werken voor een compleet salaris. En zo kunnen we de loonkloof verkleinen.

Om de mannen hiervan te overtuigen, tonen we dat het huishouden doen best stoer kan zijn. En dat er geen gevaar is dat ze hun mannelijkheid zouden verliezen. Integendeel…

Equal Pay Day presenteert: Extreme Housekeeping.

De hoofdrol in de campagne is weggelegd voor Semmy Schilt. Een bekende Nederlandse reus van een vent ((2,15 meter), en vooral: de enige echte vijfvoudig wereldkampioen kickboksen.

In een 60 seconden commercial zien we hem kuisen en koken. Er zijn ook 3 radiocommercials, 3 prints & posters, een inspirerend online platform met nuttige tips, en een gadget: een klopper om in de klopboor te steken. En veel explosies.

Credits

Agency: mortierbrigade, Advertiser: equal payday / zij-kant, Client: vera claes, Strategy: veerle devos, stephanie zimmermann, Agency producer: charlotte coddens, Creative Directors: jens mortier, joost berends, philippe deceuster, Creatives: tim arts, stefan van den Boogaard, Interactive producer: jonathan wieme, Web design and development: wietse de ridder , wanes vermeulen, Graphic design & studio: laurent lejeune, christophe liekens, Production company: czar, Czar producers: eurydice geysel, nele carlier, bieke de keersmaecker, Director: toon aerts, Photographer: toon aerts, Action hero: semmy schilt, Radio and sound: cobra

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!