Microsoft werft designer aan die op eigen initiatief rebranding deed

Microsoft heeft Andrew Kim aangeworven, de Amerikaanse kerel die afgelopen zomer op eigen initiatief de huisstijl van het bedrijf onder handen nam. Deze rebranding-oefening getiteld “The Next Microsoft” verspreidde zich als een vuurtje en werd al snel door de mainstream designblogs opgepikt. Niettegenstaande Andrew door tal van andere bedrijven werd gecontacteerd besloot hij om op het aanbod van Microsoft in te gaan. Hij gaat binnenkort aan de slag bij Xbox maar laat niet los wat zijn rol daar gaat zijn. Misschien kunnen we binnenkort een Xbox rebranding verwachten?

De vraag die je jou als Belgisch grafisch ontwerper bij dit verhaal moet stellen is: “Waarom heb ik deze rebranding niet gedaan?“. Hoewel de visie en de creatie van de rebranding door de Amerikaan zeer sterk is, ligt het zeker binnen de mogelijkheid van menig Belgisch grafisch designer. Helaas moeten we bij Creativeskills.be op onze honger wachten om een Belg zo een opportuniteit te zien nemen. En je hoeft niet eens over de grenzen heen te kijken, ook op lokaal gebied valt er best wat te rebranden. Neem de site van het reclame-vakblad Pub.be (of de onze als je die niet mooi vindt). Hoewel Pub.be net werd vernieuwd, ziet hun website er uit alsof die in de jaren tachtig werd ontworpen. Welke designer durft een redesign van deze site te maken en scoort op die manier een job in de reclame-sector?

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!