Humo redt Vlaanderen van de verzuring (met Johnny Hugger)

Humo heeft een nieuwe baseline – uw eiland in een zee van ellende – en lanceert die met een campagne tegen de alsmaar toenemende verzuring in Vlaanderen. Terwijl we met z’n allen GAS-boetes krijgen, agressief reageren in het verkeer en op onze achterste poten gaan staan als kinderen te luid spelen maakt Humo er een zaak van om opnieuw wat positivisme in onze samenleving te pompen. Of anders gezegd: Humo knuffelt de verzuring dood.

En dat doet het in de eerste plaats via Johnny Hugger, een imposante charmezanger die enkele weken geleden zijn Knuffelsong en -clip lanceerde op www.johnnyhugger.be. Daarin roept Johnny op niet te gaan slaan als je buurman z’n gras maait op zondag, of om niet kwaad te worden als een ober je een vuil glas aanbiedt op restaurant. Of zoals hij zelf zegt: ‘Maak je toch niet kwaad, breng liefde en geen haat’. En de sympathieke knuffelbeer voegt in de video ook de daad bij het woord en lost er alle mogelijke conflicten op met… knuffels!

De zanger heeft er intussen al bezoekjes opzitten aan het Radio 2 Muziekcafé, Studio Brussel, MNM en JimTV, en zijn clip werd eerder al opgenomen in de programmatie van Ment TV. Zelfs Bart De Wever ontving hem al op het Antwerpse Stadhuis.

Als televisiespot wordt een 30″ cutdown van de muziekvideo gebruikt en op de radio kondigt Johnny op de tonen van de Knuffelsong de samenwerking met Humo aan. Ook kondigt hij daarin meteen enkele andere initiatieven van Humo aan. En niet in de minste hun engagement om absurde GAS-boetes terug te betalen. Want als u het slachtoffer bent geworden van een onnozele boete, kunt u die inscannen en doorsturen naar Humo op www.humo.be. Een panel van experts kiest er de meest absurde uit en die betaalt Humo dan terug.

In een ander initiatief is er de Knuffel-poll. Fans kunnen azijnpissers nomineren, en Johnny komt die dan de welverdiende knuffel van hun leven geven.

Verder is de website van Humo ook uitgebreid met ‘s werelds eerste Zuurtegraadmeter. Die scant het internet op zure nieuwsberichten en tweets, het aantal kilometers file en de weersomstandigheden. Daarmee wordt bepaald hoe zuur Vlaanderen op dat moment is, en hoeveel liefde u dus de wereld moet gaan insturen. En als het echt te gortig wordt kan Humo altijd zelf ingrijpen met positieve interventies.

In print wordt gebruik gemaakt van Huggerisms: slogans die oproepen om alles van de lichtere kant te bekijken. Enkele voorbeelden daarvan zijn: ‘Beter een rookverbod dan een pijpverbod’ of ‘Kom op tegen kankeren!’. In totaal zijn er 5 advertenties die in kranten en magazines verschijnen, en ook in het straatbeeld zullen opduiken als rapid affichage.

Tot slot nog wat achtergrond over de Knuffelsong: Die werd geschreven door Hugo Mathyssen en ingezongen door Pieter Embrechts. David Vervoort, producer van o.a. Lasgo, stond in voor de productie. Johnny zelf wordt gestalte gegeven door Bert Huysentruyt, en wordt gemanaged door het comedy-talentenbureau Pretpraters.

HUMO_ad_TREIN_A4
HUMO_ad_ROOKVERBOD_A4
HUMO_ad_KANKEREN_A4
HUMO_ad_BERLUSCONI_A4

Credits:

Client: Humo, Client contact: Steven Huyers, Liesbeth Rillaerts, Agency: Mortierbrigade, CD: Jens Mortier, Philippe De Ceuster, Joost Berends, Client Services Director: Veerle De Vos, Creation: Stijn Jansen, Bram Ceuppens, Hugo Mathyssen, Philippe De Ceuster, Joost Berends, Producers: Eline Rousseau, Sarah Tulkens, Strategy: Vincent D’Halluin, Developers: Wietse De Ridder, Wannes Vermeulen, Designer: Christophe Liekens, Johnny Hugger: Bert Huysentruyt, Song: Hugo Mathyssen, Pieter Embrechts, David Vervoort, Production company: Caviar, Director: Raf Reyntjes, Producer: Jonas Van Herp

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!