Anders solliciteren bij Heineken

De juiste mensen vinden voor je bedrijf…het is een kunst op zich. Om nog maar te zwijgen van de talloze jobinterviews die eraan vooraf gaan. Menig bedrijf zal het er dan ook roerend mee eens zijn: na 3 sollicitatiegesprekken heb je het wel gehad. Dezelfde (cliché-)vragen, dezelfde (cliché)antwoorden…en nog een resem sollicitanten te gaan. Hoe vind je nu dé kandidaat?

Dat solliciteren ook anders, vernieuwend en zelfs met een vleug humor kan, bewijst The Candidate-video van Heineken. Het bedrijf zet zijn HR-beleid hiermee op een aparte, maar unieke manier in de kijker.

Onvoorziene omstandigheden, hilarische wendingen en ongebruikelijke vragen passeren de revue. En de sollicitanten? Die staan erbij en kijken er naar…al is dat buiten een klein aantal dappere individuen gerekend. Drie ervan worden verkozen door de Heineken Internet Community. Uiteindelijk wordt diegene met de meeste stemmen in het Juventus-stadion verwacht voor een laatste test. Voor een vol stadion krijgt hij de heuglijke mededeling dat hij de job heeft.

Heineken slaat hiermee twee vliegen in één klap. Een sublieme marketing-én HR-actie om U tegen te zeggen, met een ongelooflijk sterk community-effect.

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!