Dove vindt je mooier dan je denkt

Slechts 4% van de vrouwelijke wereldbevolking vindt zichzelf mooi. Ook al zijn vrouwen ten allen tijde kritisch over zichzelf, het blijven onthutsende cijfers. En dat vond ook beautyfabrikant Dove. Al jaren focust het merk zich op échte schoonheid, niet op de zogezegde gemediatiseerde schoonheidsidealen. Geen modellen met size zero, maar de gewone vrouw speelt steevast de hoofdrol in hun campagnes. Met de laatste Real Dove Beauty-actie zetten ze hun reputatie opnieuw ijzersterk in de verf.

Dove selecteerde 7 vrouwen, van verschillende leeftijden, vormen en kleuren. In het eerste deel van het filmpje diende elke vrouw zichzelf, verborgen achter een gordijn, te beschrijven aan een forensisch tekenaar van de FBI. Eerder die dag brachten de vrouwen een uurtje met elkaar door. In het tweede deel moest elke vrouw een andere vrouw omschrijven voor diezelfde tekenaar.

Het resultaat is opvallend: op de tekening, gemaakt op basis van hun eigen beschrijvingen, zien de vrouwen er steevast minder goed uit dan op de andere tekening, die gecreëerd werd volgens de aanwijzingen van een andere vrouw.

Conclusie: vrouwen zijn mooier dan ze zelf denken. Dank u, Dove!

Update: Een campagne is pas geslaagd als er een parodie op wordt gemaakt. In onderstaand filmpje zie je hoe mannen zichzelf zien en hoe vrouwen deze mannen zien:

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!