De paardekracht van social media

De wagen met verbrandingsmotor zal op termijn verdwijnen. Daar kunnen we het over eens zijn. Fossiele brandstoffen zullen niet meer toereikend zijn om onze wagens op de baan te houden. Er bestaan al heel wat alternatieven: de hybride wagen of het 100% elektrische voertuig. Wanneer die verandering zich massaal zal uitrollen, blijft nog een vraagteken.  Wel lijkt het erop deze evolutie aan het denken zet. Toch op z’n minst voor enkele studenten uit Kansas City (USA) die een wagen aandrijven op social media shares.

minddrive_socialwatts_creativeskills_petrabeeckx_klein

Het was niet de eerste keer dat een groepje studenten via Minddrive de kans kreeg een auto te verbouwen om die op stroom te laten rijden. Maar bij dit projecht brachten de studenten een oude Volkswagen Karmann Ghia uit 1967 tot een heel ander niveau. Niet alleen behoudt deze wagen een prachtig design, wat je niet van de meeste nieuwe elektrische auto’s kan zeggen, dit uniek exemplaar tankt zich vol op basis van social media shares. De studenten bouwden er namelijk een tablet in, die aangeeft hoeveel stroom de accu levert aan de elektromotor. Die hoeveelheid wordt bepaald door de hoeveelheid social shares – of social watts – het project krijgt.

De omgebouwde Volkswagen Karmann Ghia is net begonnen aan zijn ‘Social Fuel Tour’ van Kansas City naar Washington DC, om het belang van experimenteel onderwijs en het stimuleren van ondernemerschap te benadrukken. Geen social media aanhang, geen kilometers. De helft van de benodigde energie is bijna binnen. Door te liken, volgen of retweeten kan je er mee voor zorgen dat de Minddrive mobiel social watts opbouwt en de eindstreep haalt.

Als je fan wordt van Minddrive geef je één social watt. Deel hun post op Facebook, bekijk hen op Youtube, of gebruik #minddrive op Twitter voor 3 social watts. Of volg @MINDDRIVEorg voor 5 social watts. Het is dus echt waar: social media hebben heel wat kracht.

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!