Bekende radiosaga Devos Lemmens scoort op EFFIE Awards

Gisteren op 13 juni is de campagne van Devos Lemmens bekroond met de belangrijkste reclameprijs van België, een EFFIE award. Deze prijs werd toegekend omdat gedurende 10 jaar de verkoop van de sausjes gestegen is dankzij de originele radiospotjes van twee populaire karakters, Devos & Lemmens.

De mooie synergie tussen de humoristische dialogen, het sappige Kempische dialect en het consistente gebruik van radio als hoofdmedium, maken van Devos Lemmens de ‘lovebrand’ zoals we die vandaag kennen.

Waar veel merken om de zoveel tijd van strategie, concept of medium wijzigen, bleef Devos Lemmens samen met zijn communicatiebureau Y&R/ These Days net trouw aan zijn strategisch, creatief idee, wat nu dus bekroond wordt met een EFFIE Award.

Een campagne die er niet alleen uitspringt omwille van zijn opmerkelijke resultaten, maar ook de meerwaarde demonstreert van een slimme integratie tussen twee communicatiebureaus: Y&R en These Days. En Devos Lemmens blijft verassen. Na 10 jaar werden de succesvolle mannen namelijk vervangen door hun vrouwen, wat heel wat opschudding veroorzaakte op sociale media. Het is nu aan de luisteraar om te bepalen welke karakters hun voorkeur hebben via een spannende stemmenstrijd op Facebook.

Maar niet enkel de luisteraar brengt zijn stem uit; ook andere radiosaga’s worden bij de stemmenstrijd te betrokken. Hebbes en Flair kiezen voor de ‘vrouwkes’ en Lutosa kiest voor de ‘mannen’. Een unieke samenwerking, nooit eerder gehoord op radio, opgezet door het duo-reclamebureau dat de karakters 10 jaar geleden lanceerde, Y&R/These Days.

“We waren onmiddellijk gewonnen voor het idee. Het is dan ook een tof concept. Met Hebbes.be zijn we steeds op zoek naar creatieve en spraakmakende radiocampagnes, en het ‘uitlenen’ van de Hebbes-stem paste daar naar ons aanvoelen perfect in.”, aldus Geert Deckers, Business Manager Hebbes.be.

De spotjes van de verrassende samenwerking met andere merken kan je hier downloaden

radiosaga-devoslemmens-nl

Genoten van die artikel? Deel het met jouw netwerk!